Chcete začať cvičiť, no skupinové cvičenie v posilňovni, nie je nič pre vás? Mnohé rady a tipy, ako začať i doma, nájdete na našom webovom portáli.
Reklamácia

Reklamácia

Asi každý úspešný predávajúci sa už raz za život stretol s reklamáciou. No ak ju začnete riešiť pomocou formulárov, môžete sa dostať do zamotaného kruhu, ktorý nemá logiku. Prečo?
potřesení rukou

Pretože podľa zákona formulár, ktorý pri reklamácii poskytujete Vy, by zákazník nemal vyplňovať ! Zákazník samozrejme má právo na reklamáciu, ale nemôžete mu ju vnútiť Vy svojim formulárom. Aj pokiaľ sa snažíte byť solídny a fér a tomuto zákazníkovi chcete vyhovieť, zákazník aj zákon to ľahko môžu pochopiť ako manipuláciu z Vašej strany. Formulár na reklamáciu by nemal poskytovať ten, koho sa reklamácia týka. Takže je to taký nelogický blúdny kruh a ešte za svoju ochotu môžete aj doplatiť obvinením z manipulácie.
podepsání smlouvy
Tak opakujem, že zákazník samozrejme právo na reklamáciu právo má, no cestu reklamáciu si musí vytvoriť on sám, mimo Vás.  Zákazník si môže reklamáciu uplatniť tým, že Vám napíše e-mail, či absurdným spôsobom- napísaním vlastného reklamačného listu. Ak mu chcete pomôcť a reklamácii vyhovieť, poproste ho, aby reklamáciu najskôr uplatnil týmto spôsobom a poslal Vám mail, či odovzdal vlastnoručne napísanú reklamáciu. Možno to znie trochu absurdne, no výsledok na rozdiel od situácie, kedy reklamačný protokol poskytujete Vy, byť absurdný nemusí. Sme predsa ľudia, vyhovieme si, no dajme si pozor, pokiaľ sa ženieme poskytnúť nami /ako predávajúcimi/ reklamný protokol. Teda poraďme zákazníkovi, aby použil vlastnú formu reklamácie / alebo tovar vymeňme bez byrokratických postupov a vyriešime to asi najlepšie (:/
černé pero
Ak by si zázazník overoval svoje právo na reklamáciu, nami /predávajúcimi/ vsunutý, vnútený, poskytnutý protokol by bol považovaný za manipulatívny a teda neplatný. Takéto nami /predávajúcimi/ zhotovené a poskytné protokoly sú teda naozaj zbytočné.
Zákazníkovi môžete vyhovieť, no radšej sa vyhnite tejto forme, kedy mu „nútite“ podpísať Vami zhotovený protokol reklamácie. Túto možnosť reklamácie si ani neuvádzajte do svojich obchodných podmienok.